2019. június 8., szombat

Via ferrata Ausztriában - 1

A Zöldsport Egyesület szervezésében beneveztünk a fiúkkal egy jó kis via ferrátázásra, mintegy anya-fia programként, mert András még mindig Új-Zélandon kalandozott. Első nap a Mödlinger klettersteig volt a gyakorlótelep.
A mászás egy táblánál meredek felszökéssel indul (B-C), ez mindjárt az út legnehezebb része.
Hát igen. Itt tettem fel magamnak a kérdést, hogy mire jöttem én?
Igazából eddig azt gondoltam, hogy a viaferrata átmenet a túrázás és a sziklamászás között. Ráadásul ugye tudtam, hogy egy C úttal kezdünk (gondoltam, hogy az A a legnehezebb, és onnan csökken a nehézség). Úgyhogy kissé meglepődtem, amikor kiderült, hogy a nehézségi fok pont fordítva van, és rögtön egy függőleges sziklafalon kezdtünk. Basszus. A fiúk persze simán felmentek, de én két lépés után úgy éreztem, hogy feladom. Persze Gáborék nem engedtek visszafordulni, úgyhogy jobb híján felmásztam. Persze azóta is én vagyok az élő mém a csoportban.
Utána az út átváltott B nehézségre, úgyhogy az már nem volt gond. Izgalmamban belekapaszkodtam egy fenyőfába és tiszta gyanta lett a kezem. Onnantól úgy tapadtam a falon, hogy még az egyébként erős szél sem tudott lefújni. Amúgy szép napos idő van,  a szél jól is jött, hogy ne süljünk meg. Egy nagyon szép szorosban voltunk a Bécsi erdőben: sziklák mediterrán fenyőkken, a szoros mindkét végében várrom a hegyen.













  

A mászás után visszaautóztunk a szállásunkra Sopronba:


Este még elmentünk az Aranyfácán étterembe, ahol jól bevacsoráztunk, és feltöltöttük dehidratált testünket (én pl. Sörrel). Gulyást ettünk Matyival,  Marci pedig szezámos csirkemellet.
A szálláson mi felnőttek még beszélgettünk és borozgattunk, a gyerekek pedig elmentek sünnéző túrára.Végül csak macskát találtak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...