2019. június 23., vasárnap

A fiúk Károlyban nyaralnak - 1. hét

Bob beszámolója és képei következnek a fiúk nyaralásáról:

június 16. vasárnap
 Elmentünk a piacra virágot venni, majd ki a temetőbe. A fiúk mindenbe segítettek, seperték a sírokat, vizet hoztak, elrendezték a szálas virágokat, a cserepeseket megöntöztek. Borzalmas hőség volt, már délelőtt meghaladta a 30 fokot.
Utána meglátogattuk tata kedvenc fagyizóját, majd árnyékba vonultunk fagyizni.
Ebéd után mindenki elvonult csendes pihenőre, volt aki aludt, volt aki olvasott, hűtő zuhanyzás is volt, cseresznyézés, römizés majd a magyar férfi válogatott, természetesen kézilabda, meccsét néztük meg egy kis popcorn kíséretében. Meccs után elindultunk bagoly lesre de még mindig meleg volt illetve csíptek a szúnyogok.
Éjjel olyan vihar volt, hogy teljesen világos lett a házban a gyakori villámlástól, szakadt az eső, a fákat tekerte a szél, félelmetes volt.

június 17. hétfő
 Reggel csak anya meg én reggeliztünk, a fiúk a piacon tették ezt meg. Marci strudlit, Matyi egy szelet pizzát majd mindketten gofrit kértek.
Vettek egy csokor kálát és amikor haza értünk meglepték mamát vele. Visszamentünk megint a piacra, most mamával is, hogy vegyen magának pár dolgot és visszamentünk harmadjára a kiscsibe árusokhoz, csibe simogatóra de láttunk egy férfit aki két kiscicát tartott az ölébe, kiderült, hogy eladó volt mind a kettő. A csibéknél és a cicáknál is támadt egy - egy jó ötletük, vegyünk néhányat.
Gyorsan pár apróságért elmentünk a Kauflandba is, majd haza és míg Matyi hűtő zuhanyozott addig Marci segített húst panírozni meg kavargatni az ebédet.
Ebéd után volt dupla málnás jégkrém evés, olvasás és telefonozás. Rövidesen cseresznyézünk (a fiúk választották ki a piacon az árust és a portékat is) és házi jégkrémet fogunk készíteni. Délután csináltunk Marcival házi jégkrémet, míg Matyika olvasott. Nagyon ügyesen csinált mindent.
Mivel kicsit lehűlt a levegő elmentünk felkutatni a vihar nyomait és találtunk is pár letört ágat.
Séta után megvolt a vacsora, meleg szendvics, majd mire én is átértem már mind a ketten aludtak.
Nagyon ügyesek, szófogadóak, jó gyerekek.

június 18. kedd
 Ma reggeli után jöttek velem számlákat fizetni, megnéztük, hogy dolgozik Margó néni és sikerült időpontot kapjak a neurológiára anyának, egy papírt adott a doktornő ami alapján a háziorvos kiírhatja a gyógyszereket. Még mielőtt elmentünk volna kipróbálták a házi jégkrémet,  mindkettejüknek  nagyon izlett, majd még kell csináljunk.
Míg mi a doktornőre vártunk, ők ügyesen otthon maradtak, hívtuk őket és mondták, hogy olvastak és játszottak.
Ahogy hazaértünk el is kezdtük csinálni az ebédet (tökfőzelék kolbász karikákkal) amit nagyon jóízűen ettek.
Elmentünk nyiratkozni, itt vártunk egy kicsit a sorunkra de megérte: nagyon jók  az új, rövid frizurák.
Következett egy hűtőfürdő, majd manikűr és pedikűr, lábmasszázzsal.
Megnéztek egy filmet egy kis popcorn kíséretében és közben elkezdett esni az eső, le is hűlt egy kicsit a levegő, de ablakot zártunk és jól betakaróztak.
Amúgy minden rendben, csak nagyon meleg van.

június 19. szerda
Ma 9 óra körül volt az ébredés, reggelire pizza szeletek és sajtos négyes, tej kíséretében.
Délelőtt elmentünk az állomásra a jegyeket megvenni, majd bementünk Marcival (Matyi az autóban maradt) az iskolába, ott kaptak egy-egy cukorkát.
Elmentünk a "kedvenc" kávézónkba, a fiúk limonádét illetve jeges teát ittak és kaptak egy-egy láva cake-et is. Ezért az ebéd egy kicsit csúszott, addig telefonoztak. Ebéd után volt römizés és ettek banánt. Játék közben hirtelen eleredt az eső.
Még ebéd előtt megjött az e-book reader, feltöltöttük, átnéztük, feltettünk néhány könyvet és most olvasnak külön szobákban. Természetesen Marci olvas az új kütyün😁.
Egy kis olvasás után gondoltuk megyünk sétálni, az eső elállt és lehűlt a levegő is. Egyszer csak újra indult az eső, tehát újra indult az olvasás is. Egyszer csak olyan hangosak voltak a dörgések, hogy Marcikánk kicsit megrémült és átjött mamához, betakarózott és ott olvasott tovább. Közben Matyika mondta, hogy ettől a lehangoló időtől kiürült a gyomra, úgy, hogy megvolt a vacsora is majd kért egy kis langyos tejet csokis szívó szálal. Most még olvasnak egy kicsit majd alvás.
Terveztük, hogy délután elmegyünk Kávásra vízért, de hát az időjárás elrontotta a programunkat.

június 20. csütörtök
 Reggel Matyika hamarabb ébredt mint Marci, úgyhogy reggeliig olvasott a nappaliban. Ma sajtosnégyest (Matyi) és napraforgómagos perecet (Marci) reggeliztek.
Utána elmentünk kenyeret venni a piacra, de engem visszahívtak az elméletibe. Addig mamával maradtak, voltak egy kicsit kint, majd telefonoztak.
Ebédre krumpkileves és mici volt.  Utána elmentünk a Pepcoba, kaptak 2-2 trikót meg egy játékot ami pici lufikat tölt meg vízzel.
A Pepcoból elmentünk egy új helyre ahol fagyit ostyába, pohárba, kürtős kalácsba, milkshake-et, jégkását lejt kapni.
De mivel ki akarták próbálni a vizes lufikat elsétáltunk a kastélykertbe.  Egy idő után nagyon elkezdett dörögni, úgy, hogy még időbe hazaértünk.
Aktuális lett egy hűtőfürdő ahol tovább próbálkoztak a vizes pumpával. Közben megették a banán adagjukat és utána Marci felpróbálta mindkét trikóját, Matyi csak az egyiket.
Következtet egy Herkules mesefilm és popcorn, majd olvasás, illetve Marci segített lereszelni a sajtot a vacsorához. Lefekvés előtt még belefért egy kis römi.

június 21. péntek
 Elmentünk a piacra, hogy reggelizzenek a fiúk, strudlit és pizzát. Utána kaptak egy-egy rövidnadrágot.
12 óra után bementem a suliba az üdülési csekekért, de addig még megittunk egy kis limonádét és jeges teát.
Míg anya főzte az ebédet én elmentem masszázsra, és mikor jöttem haza az ég fekete volt. Épp, hogy befejeztük az ebédet eleredt az eső.
Míg esett megnéztek pár scooby filmet, majd mentünk sétálni mert elált az eső és jól lehűlt a levegő. Csaptunk egy majdnem másfél órás sétát és vettünk a végén kürtős kalácsot.
Hazajöttünk és nekiláttak az olvasásnak, először kint, majd bent a szobában.
Vacsorára maradt a tegnapi batyuból, majd bebújtak a pléd alá közösen, mert lehűlt a levegő.
Most meg dumcsiznak az ágyban.

június 22. szombat
 Reggel sokáig lustálkodtak a fiúk, beszélgettek, olvastak. A megmaradt micik gondolata, hamar éhességet okozott.
Utána elmentünk a piacra, vettünk virágot, kimentünk a temetőbe, majd vásárolni pár apróságot a nyaraláshoz.
Mivel jó idő volt, és délutánra megint esőt jósoltak, elmentünk Kávásra vízért. Mikor közelítettünk már láttuk, hogy az útfelújítás miatt nem tudunk megállni az út egyik szélén sem, behajtani sem a sár és sok növény miatt, úgy, hogy elmentünk Új Tasnádra, ott is van egy csorgó. A fiúk nagyon ügyesen voltak, töltötték a palackokat, hordták az autóhoz, majd itthon a pincébe.
Nagyon jó ízűen megebédeltek, majd mondták, hogy lejátszanák az idejüket, majd olvastak is. Délután ettek barackot és cseresznyét majd römiztünk.
Elmentünk sétálni, a kastély kertbe, a játszótérre. Itthon megnéztek pár scooby filmet majd baconös tojás rántotta csemege uborkával volt a vacsi. Most még olvasgatnak de hamarosan fogmosás és alvás.

június 23. vasárnap
Ma még későbben keltek a fiúk, de Matyi még Marci előtt és persze olvasott míg Marci is felébredt és míg megjött a reggeli.
Nekiláttunk csinálni a csomagokat, mindenki pakolt, szervezkedett, számolta milyen ruhából mennyi kell.
Ebédre bableves és bolognai spagetti volt, míg mi elpakoltunk és elmosogattunk telefonoztak majd volt kávézás és römizés. Utána kimentünk a sváb-fesztiválra, ettek főtt kukoricát, de vettünk, hogy otthon is legyen és strudlit is vittünk haza. Kicsit sétálgattunk majd megjött a kedvük a céllövöldéhez. Mindketten két-két típusú fegyvert próbáltak ki. Ügyesek voltak. A fekete felhők és a mind sűrűbb dörgések haza zavartak ahol megettük a kukoricákat és a sztrudlikat és sport közvetítést néztünk közben.
Én nekiláttam a fasírtokat megsütni vacsorára és az útra addig a fiuk olvastak. Nagyon jól haladnak.
Megnéztek pár scoobyt és utána megvacsorázták a maradék bolognai spagettit és pótoltak pár fasírttal.
Most még egy kicsit olvasnak és 10 percen belül lefekvés.