2018. június 20., szerda

Tenerife - 4

Ma egészen északra utaztunk a kocsinkkal, a sziget csücskébe, az Anaga hegységbe.

Az Anaga – hegység, mely a sziget legészakibb részén található, az egyik legérintetlenebb táj. Itt a természet uralkodik, és az ember nem tudott pusztítást végezni, mivel a többnyire meredek lejtők nehezen megközelíthetőek. Az örökzöld fák, a passzátfelhő, a babérerdő és mohák, valamint páfrányok uralják a tájat. Az Anaga-hegységben nem csak a köderődben tett túrák, hanem a közlekedés is érdekes – a hegygerincen kanyargó keskeny aszfaltcsíkon nem ijedősöknek való a vezetés. Ezt András remekül abszolválta :)

A meredek hegyfalak felett vezető útvonal több kilátópontot is érint, ahol megcsodálhatjuk a sziget kopár, napsütötte déli tájaival éles kontrasztban lévő erdőszőnyeget. A különleges, a jégkorszak emlékét őrző babérlombú erdőkben barangolva, a göcsörtös ágakról szakállként lógó zuzmók mesebeli hangulatot kölcsönöznek a tájnak. A térség természeti értekei miatt bioszféra rezervátumnak minősül.

Tényleg eszméletlen a különbség az időjárásban: itt fent ködfelhőket fújt át a szél a hegygerincek felett, a hőmérséklet lehűlt 14 fokra. A talaj vizes-sáros volt a lábunk alatt. Nekivágtunk a keménylombú babér erdőnek (laurisilva): göcsörtös fák és embermagasságú páfrányok között vezetett az ösvény, amihez előre engedélyt is kellett kérnünk a Nemzeti parktól, ugyanis naponta csak 40 embert engednek be.
Az útvonal a Pijaral tájegységben (La Ensillada – Mirador Cabeza del Tejo – Pista de Cabeza del Tejo – La Ensillada) 6,7 km hosszan vezetett.

Ebédelni egy kilátópontban ültünk le, ahonnan jobbra és balra is az óceánt láttuk. Ilyen gyönyörű "étteremben" ritkán eszünk:

Persze előkerült a hátizsákból  a tenerifei banán:

Mirador Cabeza del Tejo, az útvonal vége, ahonnan visszafelé vezet az út:

Itt nagyon aranyos madárkák lesték a leeső morzsákat:

Búcsúztunk Anagától, és a kocsival leereszkedtünk a fantasztikus panorámájú szerpentineken a partra, a playa de las Teresitas strandra, ahová a homokot a Szaharából hozták.

Hát, megint csak azt tudom mondani, hogy eszméletlen a különbség: a párás, nedves hideg időből lejöttünk a strandolós nyárba:

Innen Anaga már csak egy emlék. Azonban feltekintve a hegyre még látjuk, hogy az időjárás odafent változatlan:

Vacsorázni La Laguna-ba mentünk, ahol egy szuper olasz étteremben zártuk a napot.