2018. június 17., vasárnap

Tenerife -1

Hát, itt vagyunk Tenerifén! Hosszú és kitartó szervezőmunka előzte meg ezt a nyaralást, amihez az indíttatást a fiúk lelkesedése adta, miután megnéztek egy kis videót a Siam parkról: "Ide feltétlenül el kell mennünk!"
András saját bevallása szerint korábban nem is tudta, hogy van egy ilyen sziget, hogy Tenerife.
Tegnap repülőre ültünk, és Berlinen keresztül egynapos utazással megérkeztünk ide:

Nyaralásunk első felében a sziget északi részén, Puerto de la Cruz városban van a szállásunk, az Apartamentos Alta házban. Megérkezésünk estéjén már csak egy villám-vacsorára volt időnk a Mekiben és egy pici sétára a tengerparton.
Másnap rögtön fürödni mentünk a város híres strandjára Costa Martiánez-re:

Nem győztünk betelni az egzotikus növények látványával:

Délután odébb álltunk, de nem túl messzire jutottunk.....

....csak a pár méterrel odébb lévő a playa San Telmo-ig:

Itt hatalmas hullámok ostromolták a partot, amelyekkel remekül lehetett harcolni:

Mikor az idő kezdett végképp párásodni, a gyomrunk meg korogni, akkor elindultunk az étterem felé, amit előre kinéztünk.

Mégpedig a Tasca Ihüey étterembe, amiről jó véleményeket olvastunk: és valóban! Nagyon finom vacsorát ettünk itt.
Előételnek:
- jukka chips
- bolitas de queso con miel de palma / sajtgolyócskák pálmamézzel
főételnek:
- Marci: Pollo deshuesado y adobado en chile dulce con cremoso de yuca / kifilézett csirke paprikaszósszal és jukka purével
- Matyi: Canelón de cochino negro y Foie / canelloni fekete disznó húsával és májával töltve
- András: Lomo alto vacuno (madurado 30 días) con esparragos verdes salteados / 30 napig érlelt marhasteak serpenyőben sütött zöld spárgával
- Betti: Pesca del día con salsa de hinojo y puré de chirivía / napi halkínálat édeskömény szósszal és paszternák pürével körítve
desszertnek:
- helados caseros del día / kézműves fagylalt
- ganache de chocolate, naranja confitada y helado de haba tonka / csokoládé ganache konfitált naranccsal és tonka bab fagylalttal.

Egyszerűen minden isteni volt! Az pedig külön jó volt, hogy a séf odajött hozzánk a vacsora végén, és egy kicsit elbeszélgettünk.

Mivel közben kint eleredt az eső és az idő is lehült kissé, ezért  - amennyire a tele pocakunk engedte - kapkodtuk a lábunkat hazafelé. Nem kellett altatni bennünket :)