2013. augusztus 13., kedd

Családi sátorozás a Dragán völgyében

Hosszú évek óta nem voltam már sátorozni: legutóbb szingli koromban róttam a hegyeket hátizsákkal - de ez egy külön történet. Hajdani túravezetőmmel (és feleségével) a barátság megmaradt, őket kérdeztük meg, hogy milyen helyszínt ajánlanának nekünk most egy igazi családi vadkempingezéshez.
Mivel szerencsére előttünk 2 héttel jártak végig jónéhány erdélyi helyszínt, friss tippeket tudtak adni. Így esett a választás a Dragán völgyére.
Izgalommal készülődtünk: vettünk új 4 fős sátrat, önfelfújódós matracokat, gyerekhálózsákot (többi cucc még régről megvolt szerencsére). A fiúk is nagyon várták az első sátorozásukat.
Az út utolsó szakasza elég érdekes volt: a Dragán víztározó mellett már csak kavicsos út volt, aminek a minősége egyre romlott, ahogy haladtunk befelé az erdőbe.

A gáton kiszálltunk és átsétáltunk:

nagyon szép volt a víztározó látványa:

Sátorhelyünk egy szép kis tisztáson volt az erdő mélyen, nem messze egy erdészháztól, illetve egy jéghideg forrástól, amiből az ivóvizünket szereztük. Rögtön berendezkedtünk, felfedeztük a közvetlen környezetünket:

a patak, aminek a túloldalán laktunk