2013. augusztus 9., péntek

A fiúk Károlyban nyaralnak

Az óvodai-iskolai szünetben közel két hétig Nagykárolyban boldogították a nagyszülőket és Bobot a fiúk. Ez egyben nagyszülő találkozó is volt, mert az én szüleim vitték el őket András szüleihez - megbeszélték a világ dolgait, majd a fiúkat otthagyták, ők pedig visszajöttek.

Bob lelkiismeretesen naponta küldte a képes beszámolókat, úgyhogy most ebből állítottam össze ezt a bejegyzést.
Még egyszer köszönjük, Bob!

Kedd
A tegnap segédkeztek a fiuk a szőlőbe, összeszedték az almákat a földről, felfrissítettek a virágokat, azaz locsoltak, nagyon várták a kolbászkákat, útba hazafelé elkapott egy olyan zuhé, hogy sötét volt az ég, fürdés és elég hamar elalvás.

Szerda
 Ma voltunk a kastélyt meglátogatni meg a fegyverkiállítást, volt fagyizás is, aztán ebéd után csak Matyika aludt, de úgy, hogy tatával akart elaludni, ami hamar sikerült is. Utána késkiállítást rendezett Marci míg Matyinak mama mesét mondott. Utána volt dinnyézés (az volt kedden is a szőlőben) és kreaivkodás, színes homokkal és csavarokkal összeállítható repülővel. Aztán kitakarították a fiuk a bunkert, összekötöttünk pár ágat és volt seprű, a földre letettek egy karton darabot és ott fogadtak minket. Aztán vacsora gyanánt egy ebéd ismétlés, jóízűen, fürdés közben sütievés volt. Marci nagyon keveset fürdött, mert szólt, hogy ki akar szállni mert álmos, aztán fogmosás után 5 perccel már aludt is. Ma Matyi mamáékkal alszik.

Csütörtök
A mai nap egy nagy adag grízpapával indult aztán kiegészítődött egy kis vajas-lekváros kiflivel. Utána átmentünk a szemközti boltba, ahol egyszer csak elég sok kinder tojás meglepetéseket találtunk. Átnéztük őket (mert olyan sárga műanyag tartókákban voltak) és egy párat megvettünk. És innentől indult a játszás, kezdődött a blokk előtt a friss levegőn és aztán ebédig bent. Jól ebédeltek a fiuk, aztán próbáltunk aludni de nem ment, úgy hogy miután megkávéztunk kimentünk a szőlőbe, ahol volt szeder evés, pufulec evés és szilva evés is (de azért mert átjött Zsisku az unokájával, aki majdnem 2 éves és a fiuknak nem nagyon volt kedvük vele bajlódni, úgy hogy inkább elmentek a szőlő végébe és ott ették a szilvát, de inkább Marci távozott, mert Matyika egy kis ideig pátyolgatta aztán keresett más játékot magának, csak ne a kicsivel legyen).
Vacsorára bundás kenyér volt teával, de Matyi kért még utána tarhonyát meg rántott húst.
Marci nagyon fáradt volt, úgy, hogy ő csak egy zuhanyozásra jelentkezett míg Matyi jól kilubickolta magát, aztán fogmosás, meseolvasás és hamar elaludt. Épp miközben ezt az emilt írtam, megjelent Marci meg mama, hogy a hálóba aludjanak, mert Marci szerint nincs elég levegő és meleg van ha mamával és tatával egy ágyban alszik. Most már csend van egy ideje, biztos elaludt.

Péntek
Reggeli után elakartuk vinni a fiukat a piacra, de ők nem akartak jönni. Gondoltuk megmutatjuk nekik a csibéket meg a nyuszikat, segítenek tatának dinnyét választani, meg majd lángost enni. Ezért inkább elmentünk nyiratkozni és mivel nagyon szépen viselkedtek elmentünk fagyizni. Utána kicsit sétáltunk a parkban.
Jóízűen megették a pergelt levest (2-3 tányérral), utána tökfőzeléket tükörtojással. Aztán mondták, hogy együtt akarnak délután pihenni. Ebből az lett, hogy kb. fél órát csendben pihentek, utána pedig elkezdtek hancúrozni meg viháncolni, hogy alig bírtuk leállítani őket.
Ezért meguzsonnáztak egy kis főtt kukoricát ami után kértek még tökfőzeléket, semmi nélkül, csak kenyérrel.
Kimentünk a szőlőbe, ott segítettek szedret szedni, közben ettek is, paradicsomot szedni, meg az almákat a földről felszedték, ügyesen. Ringló szilvából belaktunk, aztán kellet egy kicsit szegelni a fadarabokat meg naspolya fára másztak.
Két Matyi mondás:
1. Mikor apával és anyával aludt azt mondta tatának, miközben simogatta, hogy "Én nagyon jó szerető vagyok"
2. Ma miközben Marci a naspolya fán kuksolt és Matyi is oda kívánkozott, azt mondta, hogy: "Azon tanácskozok a fejemben, hogyan tudnám leszállítani onnan"
Ma este fürdés közben (hajat is mostunk nyiratkozás után) azt mondta Marci, hogy: "Már várom a visszautat". Mama megkérdezte, hogy "Nem érzed jól magadat Károlyba?" Válasz: "De jól érzem magam, csak már hiányzik anyuci és apuci". Hamar elaludtak fürdés után, fáradtak voltak.

Szombat
Reggeli után volt egy kis színezés és olvasás, aztán elsétáltunk egy új pereces helyig és vettünk tízóraira friss meleg pereceket.
Míg elmentünk a pizzáért meg bevásárolni, a fiuk néztek egy kis mesét, és indulásig tata fülét fülizte Matyi.
Ebéd után nem volt alvás, de a skype után volt sírás, miközben kávéztunk. Matyikának eszibe jutott, hogy álmos is meg éhes is meg fáradt is, meg a szülei is hiányoznak, de ő Károlyban is jól érzi magát és ezért ő soha nem tud dönteni, hogy hol lakjon ha nagy lesz. Próbáltuk nyugtatni de nem nagyon sikerült míg nem Marci kitalálta hogyha nézhetnének egy rövid mesét elmúlna a bánata. Úgy is történt. Közben uzsonnáztak tökfőzeléket és utána elmentünk a kastélykertbe, mert középkori fesztivált tartottak. Ott vettem nekik karkötőt meg pár ásványt, mert nem bírják kivárni amíg nekem nem lesz már szükségem az én gyűjteményemre. megnéztünk két íjász csapatot, fegyver kiállítást, megmásztuk a kőszobrot és tavalyi gesztenyét kerestünk, mert Marci szerint az szerencsét hoz, találtunk is 3 darabot.
Vacsorára volt pergelt leves és rántott tök illetve karfiol, fürdés közben pedig pizza.
Fürdés után volt egy egy rövid mese és már alszanak is.

Vasárnap
Reggeli után Marci olvasott míg Matyi színes homokkal kreativkodott. Mivel kellet ebédet (zöld paszuly leves, zaftos tészta és almás pite) készítsünk, volt egy kicsi mese nézés. Jól ebédeltek a fiuk, Matyi már alig várta a zaftos tésztát, Matyika aludt, de Marci csak pihent. Miután uzsonnáztak sütit, kimentünk a szőlőbe és ott dinnyéztünk. Marci nem kért dinnyét. Utána volt nagy hancur meg játszás meg kergetőzés a medencébe. Miután kiszedtük őket, lepihentek egy ágyra amit kivittünk a fűre és miután megszáradtak és felöltöztek ettek egy kis pufut.
Marci talált egy labodát és mindenáron el akarta ültetni. Kapott még vagy két növényt azokat is elültette. Kért egy részt a kertből ami az övé legyen.
Közben volt fára mászás, szedrezés, sárga szilva evés, még persze Matyika is akart egy kicsit locsolni.
Megvacsoráztak, néztünk Chuck Norrist és Star Wars-t és utána esti mese és alvás.

Hétfő
Ma a fiuk elég későn ébredtek, úgy, hogy már reggeli után olyan meleg volt, hogy épp egy kicsit a lakás elé mentünk ki, mert köveket akartak szedni, mert holnap a szőlőben szikla kertet akarnak csinálni. Közben Marci csalán irtásba is kezdett.
Kaptak új kifestőket, Marci egy Garfield-ost míg Matyi egy Villám Mcqueen-est, matricákkal. A Marciéba voltak különböző feladatok, ügyesen meg is csinálta.
Kutyu készített magának egy tetkót, Marci pedig olvasott egy locsolóverses könyvből, mamával.
Jól ebédeltek (zöld paszuly leves és spenót), de alvás nem volt, mivel későn keltek. Apa elment Héb Jóskához és hozott egy zacskó sárga szilvát, amiből jól belaktak. Később ittak csokis szívószálas tejet, aztán nálam tartottunk mese mondást illetve olvasást, mivel a nappaliban kicsit hűvösebb volt és a nagy melegbe nem akartunk kimenni.
Mikor kicsit jobb volt kint, kellet menjünk még köveket szerezni a sziklakerthez, közben Marci elültetett egy vérehulló fecskefűt, amit a konyha ablak párkányára tettünk, másztak és csüngtek a porolón, futóversenyt csináltak.
Megvacsoráztak (krumpli püré csirkehússal, utána nektarin), és fürcsi közben pedig almás süti volt.
Matyika egyre gyakrabban kérdezi, hogy hányat kell aludni míg jössztök. Mind a két fiú ügyesen rendben tartják a papucsokat és a szandikat, mindig kapnak dicséretet.

Kedd
A mai délelőttöl nincs kép, mert be kellet menjek az iskolába, onnan tatával gyógyszerért illetve vásárolni. Addig a fiuk itthon voltak mamával. Volt egy kis mese nézés kint szaladgálás a bunki körül. Volt olvasás, nem nagy lelkesedéssel, egy olyan tankönyvből amit az iskolából hoztam, utána pedig egy kis matekezés, fejszámolás ami ment pint a karikacsapás.

Matyi ma reggel, ahogy felkelt azt kérdezte mamától, hogy hányat kell még aludni ameddig jössztök. Este a biztonság kedvéért még egyszer megkérdezte.
Ebéd után mivel egyik fiú sem aludt el, kimentünk a szőlőbe ahol elkezdték a kőkert építését és fejlesztését. Mindkét fiú kivette a részét a munkából.Van egy virágos rész és egy fűszernövény rész, körülvették föld illetve alma kerítéssel.
Mikor elfáradtak bebújtak a kismedencébe és egy jót játszottak és lubickoltak, amíg nem kellet uzsonnázni valamit. Kibújtak a vízből és kaptak pufut.
Rövid pihenés után mentek vissza a kőkerthez folytatták a munkálatokat.
Miután másodjára is lemostuk róluk a piszkot, színeztek egy kicsit a teraszon, meg csőre másztak, amíg meg nem főtt a vacsora (túrós - tejfölös tészta), amit a teraszon ettünk meg, mert ezt óhajtotta Matyika.
Mikor már készülődtünk haza jönni Matyi csapott még egy kört, de fűbe elesett valahogy és jött mutatni a sérülését. Kérte fényképezzem le és küldjem el nektek a képet. nem sírt de útban haza felé mondta tatának, hogy vezessen gyorsan mert kifolyik az összes vére és meghal. A sérülést lekezeltük és pingvin alakú sebtapaszt tettünk rá.
Itthon volt még egy rövid zuhany, mert Matyi féltette a lábát, mert fáradtak is voltak. Volt egy kis Chuck Norris nézés, közben ettek nektarint és sárga szilvát és elég hamar elaludtak.
Pár mondás:
Ez volt a legszépp nap. (Matyi)
Ez a mai leves (vegyes gyümölcsleves), levegős! Az mit jelent? - kérdi mama. Válasz: Pestiesen azt jelenti, hogy nem jó. (Marci)
Ém egy karatetű bajnok vagyok. (Matyi)
Na most ti menjetek dolgozni és most mi lazsálunk. (Matyi kőkert építés után)
Ez tőlem hangzik, mert ez az én ötletem. (Matyi)
Egy mindenkiért, kettő meg hatért. (Matyi)

Szerda
Matyi ma reggel azzal ébredt, hogy hányat kell még aludni míg jössztök. A sérülése szépen begyógyult, a ragtapasz magától levált.
Reggeli után kimentünk a szőlőbe ahol a fiuk egyből folytatták a kertépítést. Ma már kutat is ástak, ami néha tó. Sokat dolgoztak, de mikor mama kezdte a strudlit csinálni megjelentek, mert akartak segíteni. Mindegyik kapott egy kis adag tésztát amiből golyókat készítettek, megsütöttük és mind megették. Pótoltak egy kis strudlival.
Ebéd után míg mi elmosogattunk visszamentek kertészkedni és jó koszosan jöttek le. Matyi azt mondta, hogy a munkások mind pettyesek mint ők.
Ma sem volt alvás, alig bírták ott hagyni a kertet, de mivel katasztrofálisan meleg volt, és már a kertjükre sütött a nap, nem engedtük őket vissza.
Délután Marci kétszer is olvasott, aztán építtettek mindenféléket: várat, robotot, négykerekűt, stb.
Mikor már enyhült a meleg kimentünk a bungiba, mert kellet takarítani, futóedzést tartott Marci, korláton mászkáltak, Marci főleg azért, hogy erősödjön, mert le akarja győzni Regőt.
Vacsora után volt fürcsi és gyümölcs evés, Chuck Norris,  meseolvasás és most már alvás.
Fürdés közben, Marci magyarázta mamának, hogy mit jelent neki az olvasás. Azt mondta, hogy olyan neki mintha mamának meghalna egyik gyereke!

Csütörtök

Késői kelés után vajas kiflit tejjel reggeliztek, utána tanultunk, aztán amíg főztünk ebédet volt egy kis mese. Ebéd előtt nyomtattam a fiuknak kis feladatlapokat, iskolásoknak és óvodásoknak, amibe kellet írni is, olvasni is, színezni is, labirintusokat megoldani, pontról - pontra feladatokkal, különbség megkereső stb. Ez jobban tetszett a fiuknak, annyira hogy még uzsonna után is ezeket csinálgatták. Marci szívesebben dolgozott így.
Ebéd után lefeküdtünk, ki-ki a párjával, de alvás nem volt, csak pihenés.
Délután kimentünk a szőlőbe, csak a nagy készülődésbe itthon felejtettem a gépemet, ezert csak elmesélem a programot: a fiuk rögtön a kertjükbe mentek, folytatták a fejlesztést, aztán a medencében folytatták a locsolkodást. Miután kivettük őket a medencéből megszáradtak és kaptak egy -egy zacskó pufut, amit jóízűen elrágcsáltak.
Hazajöttünk, vacsoráztak, fogat mostak és már aludtak is.

Szombaton pedig mi is megérkeztünk Károlyba, hogy együtt sátrazni induljunk a fiúkkal. De ez már egy másik bejegyzés...