2013. június 7., péntek

Marci először erdei táborban

Marci tanítónénijei elég bevállalósak: elvitték az egész osztályt egy hét osztálykirándulásra (vagyis mostanság úgy hívják, hogy erdei iskola). A szálláshely Csopakon volt - és persze be volt tervezve a fürdés a Balatonban, de egész héten esős idő volt, úgyhogy ez a része elmaradt. De így is volt bőven program.
Én kissé izgultam, hogyan fogja Marci kezelni a cuccait - egyedül öltözni, stb. - ez volt az első olyan távolléte, amikor nem velünk vagy a nagyszülőkkel volt. Itt azért önállónak kellett lenni.

Ma jött vissza a kis csapat: Marci elég ütött-kopottan. Meg volt csendesedve, majd elárulta, hogy a napokban hányt (nem tudom, hogy a köhögéstől-e, ugyanis jó taknyos is és köhög, vagy vírustól, mert hasmenése is van...). Azt mondta, hogy már szerdán este összepakolt, hogy ő hazajön. Nagyon hiányoztunk neki, és inkább jövőre nem is megy ilyen táborba. Gondolom most a betegség és fáradtság beszél belőle, egy év múlva ilyenkor majd meglátjuk:)

Enikő néni olyan rendes volt, hogy a napi meló után még éjszakánként küldött egy beszámolót + képeket emailben.
Következzenek ezek:

2013. 06. 03.hétfő
8.30: Indulás az iskola elől.

Kedves Szülők!
Sikeresen megérkeztünk, nagy izgalommal elfoglalták szobáikat. Délután, a Plul-malmot néztük meg, jó hosszú gyalogút volt. Vacsiztunk, zöldborsó levest, és sertéspörit.
Desszertnek nutellás kenyeret. Most a szobáikban beszélgetnek, s ismerkednek egymással. Stramm kis manók, segítik egymást. Nagyon ügyesen zuhanyoztak.

Jó éjszakát! Enikő és Kati néni és a lurkók...:)))

2013. 06. 04. kedd

Kedves Szülők!
Ma nagyon hideg napra ébredtünk, be is rezeltünk. Délelőtt fújó, más néven köpőcsöveztek céltáblára, majd apró részletekben egy hosszú folyót rajzoltak, melyre ők terveztek házat. Megbeszélték, hogy hogyan szennyezhetjük vizeinket, s kijavították a képeket.
Ebéd: gulyásleves, aranygaluska, vaníliasodóval, lekvárral.
Délután, földben lebomló cserepet festettek le, népi motívumokkal.
Ezután kisütött a nap, s kihasználva az alkalmat, spuri le a Balatonra. Szaladgálás, játszótér, vízbe nyúlkálás.
Vacsi: krumplifőzelék, rántott párizsi, gofri.
Gofritól felpörögve, pizsipartit tartott pár szoba, s 21-22.00 órára az utolsó gyerek is elaltatva.
Jól vannak, jól érzik magukat.
Jó éjszakát...folyt köv....:))))

2013. 06. 05. szerda

Kedves Szülők!
Ma is berezeltünk, mivel esni kezdett az eső. Rántottát reggeliztünk, majd pólófestés következett. Faleveleket gyűjtöttek és annak a mintáját festették a pólóra.
Azután szabadfoglalkozás, társas..stb...esett az eső.
Ebéd: gyümölcsleves, tejszínes csirkemell, rizzsel.
Délután túra a Koloska-völgybe. Kisvonattal mentünk. A patak vizében pecáztak, vadásztak, mindenféle rusnya dögre, s mikroszkóp alatt megnézhették őket. Megúsztuk a pecázást egy darab zokniázással. De nincs gond vittünk pótzoknit. Ezután felsétáltunk a hegyre, egy könnyebb szakaszon, s lenéztünk a magasból. Csemegéztünk a finomságokból, s kisvonattal jöttünk vissza.
Vacsora: milánói makaróni és alma.
Ha azt hitték itt vége a napnak, tévedtek. Dalokat tanultunk, játszottak, mivel délután hétágra sütött a nap.
Na és este, tábortűznél, megsütötték saját, botkenyerüket...jó későn kerültek ágyba...
Hát ennyi...folyt köv...holnap.
Mindenki jól van...neeeeeem fáradtak.
Jó éjszakát!

2013. 06. 06. csütörtök

Kedves Anyukák és Apukák!
Gyönyörű napra ébredtünk! Ki is használtuk az alkalmat, s újra kisvonatra szálltunk, s elmentünk a Lóczy - barlanghoz. Lementünk a barlangba, megvizsgálták a belsejét, egy aranyos idegenvezetőnk volt, s még a teljesen sötétet is csináltak nekünk.
Ja a reggeli, zöldség, vaj, zsömle, kenőmájas, tea.
Az ebéd: zöldségleves, sajtos-tejfölös sertésszelet, burgonyapürével.
Délután agyag segítségével növénynyomatokat készítettünk, majd gipsszel kiöntöttük. Ezután Csepp a tengerben címmel, környezetvédelmi kísérleteket végeztek és beszélgettek. Utána megtámadtuk a partot, pikniket rendeztünk. Anyukák ISTENI volt mindkét fajta kolbász. Jól laktunk, hozzá, desszertként medvesajtot ettünk, majd kekszet, szörpöt ittunk.
Majd SHOPPINGOLTUNK..megtámadtuk az ajándékboltot.
Vacsora: rizseshús és mozaikos keksztekercs.

FONTOS! Ezen a héten dolgoztunk is. Egy kis verses, dalos, táncos bemutatóval készült az osztály és a 2. D-sek, melyet hétfőn kb. 9 órai kezdettel a tornacsarnokban megtekinthető a projekt napunkon.
Na jó éjt! Holnap érkezünk!

2013. 06. 07. péntek
Délelőtt focizás a Balaton parton.
Délután hazautazás.

Köszönjük a tanító néniknek!