2017. június 10., szombat

Szolnoki bringatúra 1. nap

Útvonal:
1. nap: Zagyvarékas vas.áll. – Zagyvarékas – Zagyva mentén a gáton – Szolnok NEFAG szabadidőpark – Szolnok, Tiszaliget 23 km/80 m
 Program: Zagyvarékason egy struccfarmot látogatunk meg, majd a Zagyva mentén a gáton eltekerünk Szolnokra a NEFAG szabadidőparkba.
Itt óriási játszótér, erdei bringapálya vár ránk. (http://www.nefag.hu/okoturisztika). Utána áttekerünk Szolnokon, (kiépített kerékpárutakon), megnézzük a belvárost, majd cél a szállásunk.
Szállás: Szolnok-Tiszaligeten a Turisztikai és Szabadidőközpontban, kőházban, 3 ágyas szobákban.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Reggel jó korán eltekertünk a három fiúval a keleti pályaudvarra. Miután beraktuk a bringákat a furgonba, egy jót reggeliztünk, majd vonatra pattantunk és egészen Zagyvarékasig utaztunk.
Itt be kellett várnunk a furgont (ami útközben lerobbant), de az időt jól töltöttük egy kis nyuszi hopp játékkal:

Első állomásunk egy struccfarm volt, ahol még strucctollat is tudtunk gyűjteni:

Utána pedig a Zagyva gátján tekertünk jó hosszan:

Persze néha megálltunk az árnyékban pihenni:

Igazán jól esett a tűző nap után az erdei bringaút:

A NEFAG szabadidőparkban ebédeltünk, pihentünk, a fiúk fociztak:

...egészen addig, míg egyszer csak dörögni kezdett az ég. Gyorsan a bringákra pattantunk, és a szállásunkig meg sem álltunk. Közben már csepergett az eső, de igazán csak akkor zendített rá, amikor megérkeztünk:

Elfoglaltuk a szállást, s míg mi felnőttek a fedett teraszon egy rekesz cseresznyével ettük magunkat pukkadásig, addig a fiúk le sem szálltak a bringáról, s még jópár kilométert letekertek:

Vacsorára mindent befaltunk, és egy jót aludtunk reggelig.