2015. május 9., szombat

Családi 8 teljesítménytúra a Budai hegyekben

Megint úgy kell kezdenem a beszámolómat, hogy gyönyörű tavaszi napra virradtunk, összeszedtük a kis csapatunkat, és nekivágtunk egy jó kis teljesítménytúrának:

A túra útvonala: Szépjuhászné - Hárs-hegy - Hűvösvölgy - Homok-hegy (vitorlázó rep.tér) - Hűvösvölgy – tovább Gyermekvasúttal Szépjuhászné. A cél Szépjuhászné, (a rajt helyszíne), ahova Hűvösvölgyből a Gyermekvasúttal lehetett visszatérni.

A CSALÁDI 8 km-es távon  a megszokott teljesítménytúráktól kicsit eltérően – hogy a gyaloglás ne váljon unalmassá – játékos természetismereti és ügyességi feladatokat kaptak a gyerekek, amiért apró ajándékok is jártak jutalmul (matrica, üdítő). A feladatok teljesítése nem volt feltétele a túrának, csak
vidám kiegészítés, de ettől vált élménytúrává az egyhangú teljesítménytúra. :)

De a feladatok mellett a legnagyobb játék mégiscsak az új walkie-talkie volt, ami kézről kézre járt a gyerekek között:

Kaán Károly kilátó
Makovecz kilátó

Bátori barlang

Út közben az erdő ezer virágzó fájának illatától bódultunk, gyönyörű virágokat láttunk:

Ez pedig már a vitorlázó repülőtér - az én kis személyes kedvencem: imádom a napos-szeles hegytetőket :)

még gyakorolni kell a távcsőtartást

élni tudni kell

Hűvösvölgyből kisvasúttal mentünk vissza Szépjuhásznéhoz. A legnagyobb szenzáció a teljesen sötét alagút volt, itt aztán lehetett sikítani!

beértünk a célba

A büszke csapat:)

A szervezés nagyon jó volt: az állomásokon lelkes pecsételők fogadtak bennünket, még a forgalmas úton való átkelés biztosításáról is gondoskodtak,  a feladatok érdekesek voltak, a kis meglepetéseknek örültek a fiúk. Egyszóval szuper volt!