2015. április 12., vasárnap

Dobogókő - Rám hegy - Dobogókő túra

A hétvégén végre gyönyörű és meleg idő volt - kár lett volna kihagyni a túrázást. El is autókáztunk Dobogókőre, ahol egy körtúrát csináltunk a következő útvonalon:

Íme a csapat fiú tagjai:

Először a kilátóknál kezdtünk, ahonnan megcsodáltuk a panorámát, no meg a Rám  hegyet, ahová a túránk során leereszkedtünk:

Nagy volt a vidámság, a fiúk gond nélkül teljesítették a  kb. 11 km-es távot, pedig bizony 437 m szintkülönbség is volt benne (lefelé is és felfelé is).

A Rám-hegy rézhegyet jelent, és ennek a fémbá­nyászkodásnak nyomát jelzi a "szer" szó is, amelyet a Szerkövek néven ismert szik­lacsoport tartott fenn. A "szer" szó a fémbányászat egyik legrégibb szakkifejezése, azt a mesterségesen létesített lejtőt jelenti, ahol a fémtartalmú köveket különválasz­tották. Miután a fémfeldolgozás itt, a pilisi hegyekben ősi időszakokig nyúlik vissza, a "szer" szó itteni létezése a rézbányászkodás maradványának tekinthető.

A kis kőrakások a hegy lábánál remek elfoglaltságot adtak a fiúknak - olyan volt, mint a természetes LEGO.

A legenda szerint a Pilisben, Dobogókőn és környékén található a Föld szívcsakrája. Egészen pontosan a Rám-hegyen, a Ferenczy-sziklánál. Aki a szívcsakra közelében tartózkodik, az feltöltődik energiával. Mi megpihentünk, ezért feltöltődtünk energiával - amire szükségünk is volt, mert innen masszívan emelkedett fölfelé az út.

Ez már ismét fent van a csúcson - kissé már fáradtak a fiúk - de csak kissé: