2019. január 5., szombat

Budapesti zöld túra-séta

Ma ismét megjött a hóesés, ezért gyorsan kaptuk magunkat, és sétáltunk egyet a zöld túra budapesti szakaszán - amit már egy ideje kinéztem magunknak.

A Zöld – nevéhez méltóan – szinte végig zöldterületen halad, még a városi részeken is. Az első 3,5 kilométerét sétáltuk végig, mert a látvány nagyon különleges. A séta "legnehezebb része" a Gellért tértől a Gellért-hegy oldalába vájt ösvényig tartó kis emelkedő. Nem kell felmenni a csúcsig, a Szabadság-szobor előtt 50 méterrel a zöld jelzés diszkréten lefordul a Citadellába vivő fő turistacsapásról. A mintegy 80 méter magasságban a sziklafalon kanyargó ösvény abszolút vadregényes, a folyamatosan változó kilátás pedig a város déli részeitől egészen északig terjed. Egyértelműen a város legszebb panorámaútja.
 Útközben találkoztunk egy éhes kismadárkával, aki hajlandó volt pózolni a kamerának egy kis morzsáért:

Aztán persze a hócsatát sem hagyhatták ki a fiúk:

Az egyik útszakasz a sétálók réme volt: lejtős és jó csúszós. A fiúk rögtön meglátták benne a lehetőséget. Először csak visszafogottan a korlát mellett csúsztak, de hamarosan rákaptak a hasoncsúszás ízére is:

A Zöld elkanyarodik nyugati irányba, és a Gellért-hegy északi szoknyájának alján, ami tulajdonképpen már nem más, mint a Tabán déli vége. Az erdei sétány egy tisztásban ér véget, ahol furcsa alakú szobrok alkotnak csoportot. Ez a Filozófusok kertje. A 2001-ben felavatott, bronzból és gránitból készült szoborcsoport (Jézus, Buddha, Lao Ce, Ábrahám, Ekhnaton, Mahatma Gandhi, Bodhi Dharma, Assisi Szent Ferenc alakjai) Wagner Nándor Japánban élt szobrász alkotása.

Alig léptünk párat a Hegyalja úti átkelés felé, újabb kompozícióba ütköztünk: a Kilátókő-szobrot (Buda királyfi és Pest királykisasszony) Pest-Buda egyesítése alkalmából készítette Lesenyei Márta 1982-ben.

A sétánk végén elbattyogtunk a Déli pályaudvarig, és hazametróztunk.
Nagyon szép téli időnk volt, jó volt hazaérkezni egy finom ebédre :)